دانلود آهنگ کردی | جدیدترین آهنگ های کردی
پست های ویژه برترین مـوزیک ها

لیست خوانندگان

Heshmat Lornezhad – Full Archive

دسته بندی :

18,780

6 دیدگاه

۹ مرداد , ۱۳۹۵

دانلود کاملترین مجموعه دردسترس از آهنگ ها و بیوگرافی حشمت الله لرنژاد

Download The Available Full Archive Songs From Heshmatollah Lornezhad

برای مشاهده بیوگرافی به ادامه مطلب مراجعه کنید

حشمت‌الله لرنژاد در سال ۱۳۲۶ در محلۀ علافخانه در شهر کرمانشاه به دنیا آمد. پدر و پدربزرگ وی نیز صدای دلنشینی داشتند. وی در سال ۱۳۴۳ در سنین ۱۷ سالگی در ارکستر رادیو کردی کرمانشاه اولین ترانۀ‌ خود را با شعری از برادرش، یدالله لرنژاد (شیدا کرمانشاهی)اجرا کرد و از همان زمان فعالیت رسمی خود را در زمینۀ موسیقی کُردی آغاز کرد. لرنژاد به سبک استادان موسیقی کردستان مانند سید علی‌اصغر کردستانی، ‌علی مردان و طاهر توفیق گرایش داشت، و مدت‌ها در رادیو کردی کرمانشاه از تعلیمات حسن زیرک خواننده‌ نامی کُردستان استفاده کرد. وی در رادیو با بزرگان موسیقی منطقۀ کرمانشاه مانند محمود بلوری، محمود مرآتی، اکبر ایزدی، سیف‌‌الله نادرشاهی و مسعود زنگنه مجد همکاری می‌کرد. وی علاوه بر این در ادارۀ هواشناسی کرمانشاه کار می‌کرد و مدت ۲۵ سال کارمند این اداره بود.

سرودها و ترانه‌های حشمت‌الله لرنژاد به سبک‌‌های مختلف بود و تسلط کاملی در گویش‌ها و لهجه‌های کردی مانند اورامی، سورانی، گورانی، بادینانی، کرمانجی، لری و کردی کرمانشاهی داشت که در آثار وی به خوبی مشهود است. وی در فن بداهه‌خوانی بسیار توانمند بود؛ چنانکه یک بار به مناسبت دهۀ فجر برای اجرای موسیقی به پالایشگاه خانگیران سرخس دعوت شده بود و در شب اجرا پس از هماهنگی معلوم شد که گره‌ای در کار است، اما لرنژاد فوراً ابتکار به خرج داده و با بداهه‌خوانی در دستگاه شور (چپ کوک) که دستگاهی بسیار مشکل است، سرود «بهشت زندگی» را اجرا نمود، که این کار باعث حیرت خیلی از نوازندگان و تماشاچیان شد.

وی در خواندن ترانه‌ های پاپ نیز مهارت کافی داشت. از جمله ترانه‌های پاپ وی می‌‌توان به ترانۀ «خونۀ من تورم نیش زمونست» با آهنگ‌‌سازی منوچهر طاهرزاده و شعر کیومرث حیدری، و ترانۀ «خورشید میهن ما تو دست شب اسیره» که مضمونی سیاسی-اجتماعی داشت، اشاره کرد. حشمت ‌الله لرنژاد بیش از ۲۰۰ ترانۀ کردی را با گویش‌‌های مختلف این زبان اجرا کرده‌است. وی در ۲۵ شهریور سال ۱۳۷۴ درگذشت و در گورستان میناآباد شهر کرمانشاه به خاک سپرده‌شد.

روحش شاد ، یادش گرامی باد …


گزینه های بیشتر


دیدگاه :: 6

  • دیدگاه محسن :

    27/09/1395

    سلام لطف کنید از اهنگهای استاد بزرگ کرد. حسن زیرک گرداوری کنید ودر سایت بزارید زیرا خوانندگان هنرمندان الان از شعرهای ایشان استفاده میکنند ولی از خودش از صدای جاودانش خبری نیست

  • دیدگاه فواد :

    04/10/1395

    باسپاس سلام من فرزند ارشددختراستادحسن زیرک میباشم ازتوجه شماخیلی ممنونیم

  • دیدگاه کوروش :

    15/07/1397

    واقعا بهترین خواننده کرمانشاه استاد لرنژاد است صدای خواننده های الان کرمانشاه اصلا ارزش گوش کردن ندارد

  • دیدگاه nader zafarpour :

    20/07/1397

    استاد مرحوم لرنژاد دوستش دارم وتا زنده هستم تو قلبم جا داره

  • دیدگاه داریوش :

    28/08/1397

    لطفا ترانه های بیشتری از استاد بذارید ترانه های ایشون خیلی بیشتر از از این تعداده که توی سایته

  • دیدگاه حمید :

    13/04/1399

    تو خواننده کرد من استاد لرنژاد دوست من آهنگها ش دارم خدا رحمتش کنه

ارسال دیدگاه


cp-codfk

عضویت در کانال تلگرام کرد موزیک